dimarts, 15 de desembre del 2015

Brioix en panificadora










Fa anys que tinc una panificadora. Al principi la feia servir bastant, però després em vaig passar al costat fosc de la força i m'agradava més amassar a mà.
Fa poc em vaig comprar una amassadora i aquesta part també la fa la màquina. Per tant pobreta va quedar abandonada dins un armari.
L'altre dia veient receptes de panetonnes i brioixos en panificadora vaig decidir tornar-la a utilitzar.
La veritat és que és molt còmode. Amb 5 minuts com a molt ho col.loques tot a dins i te'n oblides fins que sona el pi-pi-piiiiiii que t'indica que ja està llest el pà. Només l''has de treure i deixar refredar sobre una reixeta.
Me n'he tornat a enamorar, i aquest brioix ha quedat molt bo.

INGREDIENTS
2 ous
145g mantega a temperatura ambient
60g llet
55g sucre
1 culleradeta de cafè de sal
365 g de farina de força
1 paquet de llevat instantani



PROCEDIMENT

Agafem la panificadora i treiem la cubeta. Hi anem posant tots els ingredients líquids com els ous, llet, sucre i la mantega, després la farina, llevat i la sal ben separada.
Programem al programa de pa ensucrat o similar. A la meva Moulinex és el 6.



Seleccionem, el pes a 500g i torrat mig o lleuger. El programa dura unes 3 hores. En algun moment, quan ha passat mitja hora torna a sonar un pito que és per si en aquest moment hi vols afegir alguna cosa com per exemple, perles de xocolata, fruites confitades, fruits secs....
Quan el programa s'ha acabat, pita i llavors ja la podem apagar , treiem la cubeta, deixem refredar una mica i desmotllem sobre una reixeta.
Ha quedat boníssim.









1 comentari:

  1. S'ha de reconèixer que aquestes màquines ens fan la feina molt fàcil i ens donen temps per fer altres coses :)
    Jo, a l'escola, també en teniem una al principi (fins que va petar de tan servir). Però des que, com tu, em vaig passar a l'altra banda... no ho sé... me les miro amb uns altres ulls. Malgrat tot el pa segur que ha sortit boníssim!!
    Petons guapa! I BONES FESTES!!!

    ResponElimina